Vozniki so preutrujeni, saj vozijo od 13 do 15 ur na dan. Foto: PU Kranj
Vozniki so preutrujeni, saj vozijo od 13 do 15 ur na dan. Foto: PU Kranj
false
Nekateri delodajalci goljufajo z izplačili plač, z delovnimi dovoljenji ter krivdo za poškodbe na tovornjaku ali blagu prenašajo na delavca. Foto: BoBo

To je le vrh ledene gore delovnih kršitev na tem področju - nekateri delodajalci goljufajo z izplačili plač, z delovnimi dovoljenji ter krivdo za poškodbe na tovornjaku ali blagu prenašajo na delavca. Svojo zgodbo nam je, zato da vozniki ne bi več bili sužnji, razkril eden od mnogih izkoriščanih delavcev. Zaradi želje po anonimnosti in strahu pred izgubo zaposlitve ni želel spregovoriti v mikrofon.

Izčrpani vozniki tovornjakov, ki nimajo rednih odmorov, ki morajo poleg vožnje tudi nalagati in razlagati blago - in za to niso plačani - so stalnica na naših cestah. Na cesti ogrožajo svoja življenja in življenja drugih udeležencev v prometu. "Šoferji smo utrujeni - in tako postajamo potencialni ubijalci na cesti za druge in zase," je povedal naš sogovornik, ki je želel ostati neimenovan.

Tudi v sobotni nesreči na primorski avtocesti je sodelovalo več tovornih vozil. Sindikalistka Cvetka Gliha je dejala: "Zdaj jaz vidim, da je možnost, da se je to zgodilo zaradi utrujenosti in ker je lovil čas počitka".
.

Kakšen je nauk strahotne prometne nesreče na primorki? Kolikšno odgovornost za smrtonosno cestno ruleto, ki se v Sloveniji prepogosto zavrti, gre pripisati pozabljenim obljubam o ukrepanju po vsaki večji nesreči, šibki preventivi, redkim policijskim patruljam, skromni infrastrukturi, slabim označbam?
.
V Tarči z Jasmino Jamnik, v četrtek ob 20.00 na TV SLO 1.


.
Do 15 ur vožnje dnevno
Naš sogovornik na mesec dela od 21 do 23 dni, v povprečju od 13 do 15 ur dnevno, neto plačilo predstavlja nekaj več kot minimalno plačo, razliko od neto plače do ustreznega števila kilometrov mu delodajalec doplačuje z raznimi dodatki. "S tem se delodajalec izogne plačilu državi, več mu ostaja zanj ... skrbi me, kako bo s pokojnino - mi pravijo, saj imaš do penzije samo še nekaj let - ja, ampak kakšna pa bo moja pokojnina, pogoji so vedno bolj ostri in obdobje za izračun pokojnine se podaljšuje," je pojasnil šofer.

Ozadje za takšno stanje je razkril Boris Perš iz Svetovalnica za migrante: "Osnova za voznike se bo morala dvigniti, a pri tem največ težav povzročata obrtna in gospodarska zbornica, ki nočeta niti slišati za dvig osebnega dohodka minimalne plače voznikov. Včasih so bili vozniki bolje plačani, osnove so imeli višje, zdaj pa so prišli na minimalne plače in še nižje kot to".

Za to, da bi se stanje lahko izboljšalo, bi bila nujna kolektivna pogodba, ki je v tej dejavnosti ni že več kot deset let.