Foto:
Foto:
Novi vlak je zelo udoben za potnike.
Vlak je v Benetkah doživel prisrčen sprejem.

Že nekaj mesecev vozijo interoperabilne lokomotive tovorne vlake prek meje po progah obeh držav, slovenski in italijanski železničarji pa bodo dobro sodelovanje s tovornega prometa razširili še na potniški.

Povratna karta 16 tisočakov
Ljubljana in Benetke bodo tako od sredine decembra povezane s 160-sedežnim pendolinom z zapeljivim imenom Casanova vse dni v tednu, za povratno karto bo treba odšteti slabih 16.000 tolarjev, vožnja v eno smer pa bo trajala štiri ure.

To bo še pred uradnim vstopom Slovenije v EU pomembno olajšalo potovanja med sosednjima deželama in ju še tesneje povezalo, so prepričani na slovenskih in italijanskih železnicah, na slednjih pa so še posebej poudarili, da nova železniška potniška povezava sodi v peti evropski prometni koridor, ki poteka od Lizbone do Kijeva.

Nove možnosti za potnike
Na skupni novinarski konferenci obeh železniških uprav v Benetkah, kamor je Casanova na promocijsko vožnjo popeljal prve potnike, je generalni direktor Slovenskih železnic Blaž Miklavčič dejal, da bo novi potniški produkt vsekakor pomenil nove možnosti tako za slovenske potnike kakor tudi tiste, ki Ljubljano le prehajajo, teh pa je tudi največ, skoraj dve tretjini proti Italiji in naprej proti Zahodni Evropi.

"S tem produktom bodo v sedmih urah v Milanu, v osmih urah in pol v Rimu in v sedmih urah v Zürichu," je dejal in dodal, da gre za konkurenčno storitev drugim vrstam prevoza.

Kmalu še v Beograd, Dunaj, München ...
To je prvi domači potniški vlak, ki vozi zunaj Slovenije, sicer pa v SŽ-ju v prihodnjih treh letih načrtujejo povezave potniškega vlaka podobnega ranga še z Beogradom, Dunajem in Münchnom. "V mednarodnem prometu iztržimo za potniški kilometer skoraj trikrat več kot v domačem prometu, kjer je to javna gospodarska služba," je pristavil Miklavčič.

SŽ zmanjšuje izgubo
Z ustrezno prometno politiko in financiranjem jim je po njegovi razlagi uspelo letos bistveno zmanjšati izgubo v potniškem prometu, v naslednjih letih pa bi že morali priti do pozitivnega rezultata. SŽ bodo leto 2003 sklenile s približno poldrugo milijardo tolarjev izgube, celoten znesek pa izvira iz potniškega prometa, to je gospodarske javne službe, medtem ko v tovornem prometu, ki je tržna dejavnost, slovenski železničarji ustvarjajo dobiček.

Optimizem glede drugega tira
Glede drugega tira Divača-Koper je Miklavčič optimist. Ta povezava po njegovem prepričanju namreč nikoli ni bila vprašljiva, alternativa tako imenovanemu hitremu seznamu infrastrukturnih projektov EU-ja pa so po njegovih besedah kohezijski skladi.

Za Miklavčiča je pomembno najprej posodobiti obstoječi tir med Divačo in Koprom, nato lahko drugi tir zelo hitro pride na vrsto. "Prepričan sem, da bo projekt sklenjen leta 2011, kar je v skladu s pričakovanji in poslovnimi potrebami tako Slovenskih železnic, Luke Koper in drugih partnerjev," je dodal.

Do Benetk v štirih urah
Čas vožnje do Benetk se bo z novim vlakom bistveno skrajšal, saj bo Casanova vozil mimo Trsta. Dejstvo je, da bi vlak vozil še manj časa, če mu na meji ne bi bilo treba stati zaradi obmejnih formalnosti, to pa, žal, pred vstopom Slovenije v EU še ne bo mogoče. Vlak bo imel rang Euro Cityja, kar je najvišje v mednarodnem potniškem prometu SŽ-ja. Iz Ljubljane bo odpeljal ob 10.25, v Benetke pa bo prispel ob 14.25. Iz Benetk se bo vračal ob 15.44, v Ljubljano pa bo prispel ob 19.40.

Kljub udobju in bistveno krajšemu času potovanja, to je za več kot poldrugo uro, cene na novem vlaku ne bodo višje. Ravno nasprotno. V skladu z dogovorom z italijanskimi železnicami bodo cene ostale nespremenjene, kar pomeni po zdaj veljavnem ceniku 15.650 tolarjev za povratno potovanje na relaciji Ljubljana-Venezia Santa Lucia.

Obvezna rezervacija sedeža
Seveda pa bo tudi na vlaku Euro City Casanova - kot na vlakih ICS med Ljubljano in Mariborom - obvezna rezervacija sedeža. Potniki, ki sedeža ne bodo rezervirali, bodo na vlaku morali plačati dodatek, ki bo nekoliko višji od zneska rezervacije.

V Ljubljani bo imel vlak zvezo z vlakom Euro City Mimara iz Zagreba, vlakom Olympus iz Soluna, Skopja in Beograda ter z vlakom Inter City Pohorje iz Gradca, Maribora in Celja. V Benetkah bo imel vlak odlične zveze z vlaki Eurostar do Milana, Padove, Verone in Rima, z vlakom Inter City pa do Genove in Pise.

Skratka, do številnih italijanskih mest bo odslej mogoče prispeti v bistveno krajšem času in seveda veliko udobneje, je prepričan direktor potniškega in tovornega prometa italijanskih železnic Roberto Reno.

Spodbuda tudi turizmu
S Casanovo naj bi se po besedah Rena povečalo tudi število turističnih potovanj med državama. Italijani se med drugim zelo zanimajo za Postojnsko jamo ter druge naravne in turistične znamenitosti. Tudi potniki iz Slovenije radi obiskujejo Benetke, zaradi ugodnih zvez v Benetkah pa bo vlak zanimiv tudi za obiske drugih mest, na primer Verone, Rima in Pise. EC vlak Casanova bo prav tako dobra povezava za polete z bližnjih italijanskih letališč - tržaškega in beneškega.

V SŽ, kjer po trditvah vodstva že tretje leto zapored beležijo rast števila prepeljanih potnikov, ta naj bi bila še posebej zanimiva v mednarodnem prometu, pričakujejo, da bodo čez leto ali dve morali povečati zmogljivosti na Fiatovem pendolinu med Ljubljano in Benetkami. Tako naj bi namreč pokazale napovedi, ki izhajajo iz povpraševanja in tržnih akcij.

Na področju tovornega prometa že ustvarjajo 90 odstotkov prihodkov na tujih trgih, v mednarodnem potniškem prometu je ta delež sicer precej manjši, a so si tudi v strategiji Nova smer zastavili, da ga bodo povečali.