Joey Skaggs svoje neškodljive medijske potegavščine ustvarja z namenom, da bi potrkal na vest oblasti in posameznikov. Foto: Kino Šiška
Joey Skaggs svoje neškodljive medijske potegavščine ustvarja z namenom, da bi potrkal na vest oblasti in posameznikov. Foto: Kino Šiška
Joey Skaggs
Joey Skaggs "terorizira" medije že več kot 50 let, v tem času pa večjih pravnih nevšečnosti ni imel, saj se trudi, da ne bi kršil zakonov. Foto: YouTube
Joey Skaggs
Kot pravi Skaggs, je njegov namen, da se ljudje vprašajo, kdo so, v kaj verjamejo in od kod izhajajo njihova prepričanja. Foto: YouTube

Skaggs, ki prestolnico obiskuje na povabilo zavoda Aksioma, Kina Šiška in FDV-ja, več kot pet desetletij izrablja medije, da opozarja na pomembna družbena vprašanja. Neškodljive potegavščine, zaradi katerih si je nakopal že kakšno tožbo, ustvarja predvsem z enim namenom - potrkati na vest oblasti in posameznikov.

Nekaj svojih šal je predstavil študentom Fakultete za družbene vede. Če hočeš pridobiti pozornost medijev, moraš priti v njihovo srčiko, je povedal Skaggs, ki je študiral umetnost in oblikovanje. V torek bo v Kinu Šiška izvedel delavnico na temo Družbeni aktivizem z manipulacijo medijev, udeležil pa se bo tudi slovenske premiere dokumentarnega filma Umetnost potegavščine (Art of the Prank).

Skaggs je za nos potegnil že vse velike medije, med drugim NBC, CNN, BBC, Washington Post ali New York Times, z zgodbo o Matjažu Roglju kot svetovnem prvaku v računalništvu pa si je leta 2001 privoščil tudi slovenska sredstva javnega obveščanja.

Na deski od Havajev do Kalifornije
V potegavščinah se norčuje iz javnih osebnosti, korporacij, splošnih prepričanj. Te izvede v treh korakih - najprej angažira prostovoljce, da jo odigrajo, nato opazuje odzive in interpretacije medijev, nazadnje razkrije resnico. Med njegove odmevnejše potegavščine sodi zgodba, kako je mogoče iz ščurkov pridobiti vitamin za zdravljenje bolezni vsega sveta, da mehkužcu grozi izumrtje zaradi potreb po afrodiziaku ali da je na deski jadral od Havajev do Kalifornije, pri tem pa je ustvaril vrsto oseb in uporabil tradicionalne oglaševalske in piarovske pristope.

V kaj verjamete?
Moj cilj je 'aha', ne 'ha ha'," pravi. Namen konceptualnega umetnika namreč je, da bi se ljudje ob takšnih šalah vprašali, kdo so, v kaj verjamejo in od kod izhajajo njihova prepričanja. Vprašanje, ki bi se ob objavi takšnih potegavščin moralo pojaviti, pa je tudi, kaj bi mediji morali objaviti namesto tega "sranja", je poudaril konceptualni umetnik.

Strinja se, da je eno od sporočil njegovega dela, da živimo v iluziji. Po njegovih besedah danes vsak nekaj prodaja, vse je 'spin'. Ameriški mediji so po njegovi oceni precej bedni, dejstvo, da je Donald Trump v tekmi za predsednika države prilezel tako daleč, pa ga "spravlja v zadrego".

Leta 1945 rojeni umetnik večjih pravnih nevšečnosti ni imel, saj se trudi, da ne bi kršil zakonov, sicer pa si kruh služi s slikarstvom in kiparstvom.