Prvenec pevke in glasbene avtorice Bojane Vunturišević srbski in hrvaški kritiki navdušeno opisujejo kot biser sodobnega popa in eno najboljših plošč lanskega leta. Foto: Boško Đorđević
Prvenec pevke in glasbene avtorice Bojane Vunturišević srbski in hrvaški kritiki navdušeno opisujejo kot biser sodobnega popa in eno najboljših plošč lanskega leta. Foto: Boško Đorđević
Prvenec Bojane Vunturišević ponuja tudi družbenokritične pesmi. Kese, etikete (Vrečke, etikete) je naslov skladbe, ki je postala ena največjih srbskih uspešnic lanskega leta. Foto: Boško Đorđević

Oblekla sem si basistovo majico, kitaristove hlače, bobnarjeve copate in vedno sem imela v mislih to, da moram svoje avtorsko delo prilagoditi sodelavcem, da bom vsem všeč. To mi je zvenelo kot frankensteinska glasba. Danes se izražam veliko svobodneje.

Bojana pravi, da skladbe iskreno izražajo njeno življenje v obdobju, ko so nastajale. Navdih je bila nova ljubezen, ki ji je prinesla velike spremembe. Foto: Aleksandar Karaulić

Prvenec pevke in glasbene avtorice Bojane Vunturišević srbski in hrvaški kritiki navdušeno opisujejo kot biser sodobnega popa in eno najboljših plošč lanskega leta. Zaradi svežine pristopa k popovski glasbi in enkratnega vokala jo primerjajo z zvezdnicami, kot so Lorde, Sia in celo legenda jugoslovanskega popa Josipa Lisac.

Preden se je podala na samostojno glasbeno pot, je svoj glas kalila v popularni beograjski skupini Svi na pod!. Glasba je zaznamovala njeno življenje, pravi Bojana. "Z glasbo se ukvarjam od malega, saj prihajam iz glasbene družine. Najprej sem končala nižjo, potem srednjo glasbeno šolo in glasbeno akademijo v Beogradu. Kot avtorica v popglasbi delujem od osemnajstega leta. Le imena, s katerimi sem se predstavljala občinstvu, so se spreminjala. Največ časa – deset let – sem preživela v skupini Svi na pod!. Ustvarjali smo žanrsko shizofrenijo – združevali smo več zvrsti: od popa do rocka, funka, punka, duba, elektra ... Potem je prišel čas, da se občinstvu predstavim s polnim imenom in priimkom, in tako je nastal album Daljine. Tokrat gre za čisti pop."

Samostojnost ji je prinesla ustvarjalno svobodo
Bojana je že pred desetimi leti kot pevka skupine Svi na pod! nastopala v Sloveniji, zdaj pa k nam prvič prihaja kot samostojna glasbena umetnica; vnovičnega srečanja z ljubljanskim občinstvom se že veseli. Tokrat bo ponudila intimnejšo glasbo, ki izraža njeno videnje in doživljanje sveta. "Danes sem solo umetnica, vendar sodelujem z veliko več ljudmi kot prej. Je pa res, da ves ustvarjalni proces teče pod mojim dirigentskim vodstvom. Zato ustvarjamo zvok, ki ustreza meni in bi ga tudi doma poslušala, ter govorimo o temah, ki me vznemirjajo in navdihujejo." Delo v skupini pa je čisto drugačno, pravi Bojana. "Ustvarjala sem v okviru šestčlanske zasedbe. Oblekla sem si basistovo majico, kitaristove hlače, bobnarjeve copate in vedno sem imela v mislih to, da moram svoje avtorsko delo prilagoditi sodelavcem, da bom vsem všeč. To mi je zvenelo kot frankensteinska glasba. Danes se izražam veliko svobodneje."

Intimne zgodbe nastajajo v tišini
Plošča je rezultat prijateljstva in tesnega sodelovanja s producentom Ivanom Mirkovićem - Bambijem. Bojana pravi, da skladbe iskreno izražajo njeno življenje v obdobju, ko so nastajale. Navdih je bila nova ljubezen, ki ji je prinesla velike spremembe. Med snemanjem albuma je postala mama, zato je morala objavo preložiti za leto dni. Danes materinstvo na njeno ustvarjanje vpliva na različne načine. "Odkar sem mama, glasbo ustvarjam ponoči, po desetih zvečer. Ko Dušan zaspi, se usedem v kuhinjo in delam. Nove skladbe, ki jih boste slišali, bodo še intimnejše in še tišje, saj pojem zelo tiho, da se domači ne bi prebudili."

Vse več kupujemo, manj pa skrbimo za to, kar res potrebujemo
Prvenec Bojane Vunturišević ponuja tudi družbenokritične pesmi. Kese, etikete (Vrečke, etikete) je naslov skladbe, ki je postala ena največjih srbskih uspešnic lanskega leta. Ukvarja se z nakupovalnim pritiskom v sodobni potrošniški družbi, ki nas potiska v depresijo in osamljenost, naša življenja pa v nesmiselne nakupovalne rituale. Besedilo za skladbo je napisala znana srbska dramaturginja mlajše generacije Minja Bogavac. Pri albumu je sodelovala tudi ena izmed uveljavljenih in nagrajevanih mlajših srbskih pesnic Maša Seničić, ki je napisala besedilo za pesem Noćni program. "Rada povem, da Minjina lirika meri na mišljenje, moja pa na čustva. Gre za težavo današnjega časa, za sodobno potrošništvo. Vse več kupujemo, vse manj pa skrbimo za to, kar zares potrebujemo. To pa ni nič od naštetega v pesmi. Res pa je, da je pesem postala največja uspešnica in me ljudje prepoznajo zaradi nje," nam je pojasnila Bojana.

Triintridesetletni otrok, ki se rad igra
Glasbeni kritiki glas Bojane Vunturišević opisujejo kot nebeški, božanski, diamantni. Vsekakor nekaj, kar se redko sliši. Sama pa skromno pravi, da gre le za očaranost in prepuščenost glasbi, saj je še vedno triintridesetletni otrok, ki se rad igra. Tisti, ki so imeli priložnost slišati jo v živo, pravijo, da sta na odru njeni igrivost in neposrednost še posebno izraziti.

To lahko preverite 25. oktobra, ko bo Bojana Vunturišević nastopila v Kinu Šiška v Ljubljani skupaj s hrvaškim duom Nipplepeople.

Oblekla sem si basistovo majico, kitaristove hlače, bobnarjeve copate in vedno sem imela v mislih to, da moram svoje avtorsko delo prilagoditi sodelavcem, da bom vsem všeč. To mi je zvenelo kot frankensteinska glasba. Danes se izražam veliko svobodneje.