Igralska zasedba zajema skoraj celoten igralski ansambel Drame SNG Maribor. Med nastopajočimi so Branko Jordan, Ksenija Mišič, Mateja Pucko, Eva Kraš, Milada Kalezić, Miloš Battelino, Maša Žilavec, Nejc Ropret, Irena Varga, Irena Mihelič, Matija Stipanič, Bojan Maroševič, Mirjana Šajinović, Davor Herga, Viktor Meglič in Matevž Biber. Pridružili so se jim še Nenad Nešo Tokalić, Srdjan Grahovac in Peter Ternovšek. Foto: Damjan Švarc/SNG Drama Maribor
Igralska zasedba zajema skoraj celoten igralski ansambel Drame SNG Maribor. Med nastopajočimi so Branko Jordan, Ksenija Mišič, Mateja Pucko, Eva Kraš, Milada Kalezić, Miloš Battelino, Maša Žilavec, Nejc Ropret, Irena Varga, Irena Mihelič, Matija Stipanič, Bojan Maroševič, Mirjana Šajinović, Davor Herga, Viktor Meglič in Matevž Biber. Pridružili so se jim še Nenad Nešo Tokalić, Srdjan Grahovac in Peter Ternovšek. Foto: Damjan Švarc/SNG Drama Maribor
Režiser Dino Mustafić (1969), po rodu iz Sarajeva, je uspešen tako v gledališču kot pri filmu. Gledališčniki ga poznajo kot dolgoletnega vodjo mednarodnega gledališkega festivala MESS, ki ga je leta 1997 ponovno oživel in postal njegov najmlajši direktor. Foto: SNG Drama Maribor

Celovečerni film Horatia Malaeleja Nema poroka (Nunta muta iz leta 2008) je bil posnet po resničnih dogodkih. Vesela, a bizarna zgodba prikazuje absurdnost življenja v komunistični preteklosti in slika romunsko podeželje na drugi strani železne zavese. V manjšem kraju se mlada ljubimca odločita za poroko, a komunistična partija zaradi Stalinove smrti prepove vsakršna praznovanja. Scenarij filma je bil navdih za gledališko priredbo, ki jo je napisala Željka Udovičić.

"Epoha represivnih ideologij"
Režiser Mustafić jo imenuje "simpatična slika starih časov, ki so se na koncu sprevrgli v grozljivko". Kot je povedal na današnjem pogovoru z novinarji pred petkovo premierno uprizoritvijo, je film, ki je bil v Romuniji zelo priljubljen, zanimiv, ker na duhovit, včasih tudi bizaren način odpira teme, ki so značilne tudi za sodobni čas. "To je epoha represivnih ideologij, ki so uničevale ljudske usode, ki so ljudem odvzemale pravico do sreče in upanja," je povedal.

Mustafić je slovensko občinstvo pred leti navdušil s predstavo Od blizu, ki je nastala po drami Patricka Marberja in njeni ameriški filmski različici.

Hrvaška dramaturginja Željka Udovičić v ospredje postavlja vizualnost in ne besedilnosti. "Naša uprizoritev vsebuje zgodbo, atmosfero in idejo filma, vendar se z načinom interpretacije problemov in s samo dramsko strukturo od njega oddaljuje, že zaradi razlik med obema medijema, pa tudi zaradi možnosti, ki jih nudi gledališče, in naše želje komentirati sodobnost/aktualnost pomena te zgodbe na povsem drugačen način," je pojasnila.