Fotografija je simbolična. Foto: BoBo
Fotografija je simbolična. Foto: BoBo

Vozniki avtomobilov, tovornjakov in avtodomov so bili v četrtek več ur ujeti v štirikilometrskem zastoju med Razdrtim in Postojno. Da bi zapeljali iz gneče, so mnogi svoja vozila obračali v nasprotno smer. Nekateri so mislili, da gre za usklajeno akcijo policije in DARS-a. "Očitno je prišlo do samovoljnega obračanja enega, dveh, treh, nato pa se je to stopnjevalo in so tudi drugi sledili temu," je dejal vodja avtocestne vzdrževalne baze Postojna Sašo Svetlin.

Avtocesta je bila pri priključku Razdrto proti Ljubljani zaprta. Dars je zato policiji predlagal, da bi avtomobile začeli obračati na koncu kolone, kar je policija odobrila. A kot pojasnjuje Svetlin, so vzdrževalci obrnili pet do deset vozil, nato pa so prenehali, ker je bil tudi priključek Razdrto že zasičen z vozili.

Kaj se je zgodilo ob četrtkovem zastoju na primorski avtocesti, natančno preverjajo na koprski policijski upravi.

Kapun: Vozniki v nobenem primeru ne morejo sami odločati o obračanju

Vodja sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi Ivan Kapun je v izjavi za javnost poudaril, da gre pri obračanju v zastoju ujetih vozil načeloma za zelo dober ukrep, saj ljudje zaradi zapore avtoceste ne morejo po več ur stati na avtocesti, vendar pa mora biti to odrejeno v skladu s smernicami o reševanju ujetih vozil na avtocestah in hitrih cestah, ki jih je leta 2016 izdal Dars.

Upravljanje in urejanje prometa na avtocestah je v pristojnosti Darsa, ki razpolaga z vsemi podatki o stanju na avtocestah in gibanju prometa, zato lahko predlaga ukrep obračanja ujetih vozil, nato pa to delo koordinirajo policisti. "Delavci Darsa so v takem primeru podrejeni odločitvam policistov, seveda pa vse odločitve sprejemamo skupaj," je zatrdil Kapun. Pogoj za tovrstno preusmeritev prometa je po njegovih besedah zastoj, ki bo predvidoma daljši od dveh ur, in seveda, da je avtocesta na takšnem odseku popolnoma zaprta in varna za izvedbo takega ukrepa, je pojasnil.

V zvezi s četrtkovim dogajanjem je dejal, da bi bilo neodgovorno trditi, kdo je kaj naredil, saj o tem še ne razpolaga z natančnimi informacijami. Te bodo najprej dosledno preverili, saj se morda lahko iz tega vsi skupaj nekaj naučijo, da bi v prihodnje v primeru podobnih dogodkov ravnali še bolje in bolj učinkovito.

"Morda je bilo dogajanje medijsko zelo zanimivo, vendar kakšnih posebnih ogrožanj na tem delu ceste ni bilo, saj je bil promet dejansko zaprt. Manjša težava je bila s prihodom avtovleke, kjer pa so pomagali koprski policisti," je dodal. Ob tem pa je Kapun opozoril, da se vozniki v nobenem primeru ne morejo sami odločati za obračanje na avtocesti, saj so v takem primeru še vedno udeleženci v prometu. To lahko storijo samo, kadar jim to na jasen način omogočijo policisti ali nadzorniki Darsa.

AMZS: Ob zastoju pomembno ustvariti reševalni pas

Tudi vodja informacijskega centra AMZS-ja Matic Zupančič je ob dogodkih na primorski avtocesti opozoril, da vozniki na lastno pest nikoli ne smejo obračati in voziti v napačno smer, saj s tem ogrožajo svojo varnost in varnost drugih udeležencev v prometu.

Kadar vozniki naletijo na zastoj zaradi prometne nesreče, del na cesti ali fantomskega zastoja, je pomembno, da ustvarijo reševalni pas in intervencijskim vozilom omogočijo prost prehod do mesta nesreče, je poudaril Zupančič.

Pred začetkom poletja, ko je na cestah tradicionalno več gneče, Zupančič voznikom sicer svetuje, naj pred odhodom na pot preverijo promet, morebitne obvoze, zapore cest in zastoje. "Stanje na cestah lahko preverijo tudi v AMZS-jevi aplikaciji," je dejal. Svetuje tudi, naj na pot vzamejo vodo in kakšen prigrizek, da so ob morebitnem zastoju pripravljeni.

Na AMZS-ju sicer poleti ne pričakujejo zastojev na meji s Hrvaško, vsaj ne v meri, kot se je to dogajalo v preteklih letih. "Bodo pa zastoji drugje: ob raznih deloviščih, zoženjih cest, na Hrvaškem morda pred cestninskimi postajami," je še povedal Zupančič.

Obračanje avtomobilov na avtocesti