Kampanja proti Facebooku bo svoj vrhunec dosegla v tem tednu. Foto: Reuters
Kampanja proti Facebooku bo svoj vrhunec dosegla v tem tednu. Foto: Reuters

"Dezinformacije, ki se širijo na družbenih omrežjih, imajo velik vpliv na naše volitve in s tem spodkopavajo temelje naše demokracije," je v torek v izjavi zapisala zvezdnica resničnostne oddaje in vplivnica ter dodala: "Ne morem tiho gledati, kako te platforme še naprej dovoljujejo širjenje sovraštva, propagande in zavajajočih informacij, ki si jih izmišljujejo skupine, katerih cilj je razdelitev Amerike."

Vse to so po njenem mnenju dovoljšnji razlogi za to, da je z bojkotom podprla kampanjo #StopHateforProfit (#UstaviteSovraštvoZaDobiček), ki je bila ustanovljena junija letos za opozarjanje, da družbena omrežja v želji po dobičku ne storijo dovolj za preprečevanje širjenja sovraštva oz. sovražnega govora. Kampanja se je sicer osredotočila na Facebook, ki ima med drugim v lasti tudi Instagram in WhatsApp in ki je samo lani imel več kot 70 milijard ameriških dolarjev prihodkov od oglaševanja.

"Hitro se približujemo enim najpomembnejših volitev v ameriški zgodovini," so ob nastanku zapisali v iniciativi, ki jo med drugim podpirajo številna podjetja, organizacije, aktivisti in gibanja za človekove pravice in zaščito manjšin, ter dodali, da "nepreverjene in nedorečene 'spremembe'", ki jih je napovedal oz. uvedel Facebook, "še zdaleč niso dovolj za zaščito ameriške demokracije".

Kampanja, ki vrhunec doživlja v tem tednu, je zasnovana tako, da vsak posameznik, ki se ji pridruži, na ta dan objavi enega izmed vnaprej pripravljenih zapisov, ki opozarjajo na sporna Facebookova ravnanja.

Kim Kardashian West se ima ravno družbenemu omrežju Instagram veliko zahvaliti za svojo priljubljenost. Foto: Reuters
Kim Kardashian West se ima ravno družbenemu omrežju Instagram veliko zahvaliti za svojo priljubljenost. Foto: Reuters

Kim Kardashian West sicer ni edina zvezdnica, ki se je pridružila tovrstni obliki pritiska na Facebook, je pa vsekakor ena tistih, ki se ima ravno družbenim omrežjem zahvaliti za lepo rejen bančni račun in splošno prepoznavnost. Že pred njo so kampanjo podprli igralci Leonardo DiCaprio, Sacha Baron Cohen in Jennifer Lawrence, pa tudi glasbenica Katy Perry, ki se prav tako lahko pohvali z zavidljivim številom sledilcev. "Ne morem sedeti križem rok, medtem ko ta omrežja pogledajo stran ob vsaki objavi skupine ali ljudi, ki širijo sovražne dezinformacije," je na Instagramu zapisala pevka. Igralec Ashton Kutcher pa je pred 24-urnim bojkotom opozoril, da "ta orodja niso bila zasnovana za širjenje sovraštva in nasilja".

Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je sicer junija napovedal nekatere spremembe, po katerih bodo prepovedali oglaševanje, ki izraža kakršno koli rasno, spolno, etnično, kastno, versko nestrpnost ali nestrpnost na podlagi spolne usmerjenosti, spolne identite ali priseljenskega statusa.