Schlämmer je temeljito popestril kampanjo in pridobil lep delež volivcev. Foto: EPA
Schlämmer je temeljito popestril kampanjo in pridobil lep delež volivcev. Foto: EPA
Horst Schlämmer
"Zasmehuje volilne obljube politikov, kar je točna parodija prave volilne kampanje," o Schlämmerju pravi Michael Spreng, svetovalec konservativcev med volilno kampanjo leta 2002. Foto: EPA

Starinska očala, gosti brki, siva lasulja in smešen naglas vsekakor ni zmagovita kombinacija za volitve. Kljub temu se Schlämmerju na nemških parlamentarnih volitvah, ki bodo potekale 27. septembra, obeta 18 odstotkov glasov, kaže javnomnenjska raziskava. A kaj, ko Horst Schlämmer ni niti resnična oseba, kaj šele kandidat.

Lik, ki ga je ustvaril nemški komik Hans-Peter Wilhelm "Hape" Kerkeling, je z veliko mero humorja ("Nič ne obljubljam, a vedno izpolnim dano besedo") začinil in povečal zanimanje za sicer precej dolgočasno predvolilno kampanjo. Slogan si je sposodil pri Baracku Obami. Zmagoviti "Yes, we can" predsednika ZDA je nekoliko spremenil - v "Yes weekend" - v nemškem državnem grbu pa namerava orla zamenjati z - zajčkom.

S svojimi nepravovernimi nastopi in idejami je postal zelo priljubljen "kandidat". Začetek njegove volilne "kampanje" so prenašali v živo na dveh televizijskih postajah, privabil pa je tudi okoli 100 novinarjev.

K predsedniku kot nizozemska kraljica
Kerkeling je eden najbolj priljubljenih nemških komikov in Nemcev na splošno, ki Nemčijo že več let zabava s svojim oponašanjem oziroma liki, ki jih ustvarja. 44-letnik je nekoč prišel na sprejem k nemškemu predsedniku, preoblečen v nizozemsko kraljico Beatrix. Pogosto ga primerjajo z britanskim komikom Sacho Baronom Cohenom, ki je zaslovel in razburjal z liki, kot so Ali G, Borat in Brüno.

Svojo izmišljeno stranko opisuje kot "konservativno, liberalno, levičarsko in nekoliko ekološko", njegov manifest pa vključuje predloge, kot so 2.500 evrov mesečne plače za vse Nemce, javno financiranje solarijev in več denarja za lepotne operacije.

Kampanja kot oglas za film
Komik je še bolj zabrisal mejo med svojo osebnostjo in likom z filmom Isch Kandidiere ("Jž kandidiram"). Ta je v kinematografe prišel ta teden in naj bi postala velika poletna uspešnica. Film govori o Horstu Schlämmerju, nesrečnemu namestniku urednika lokalnega časopisa v sivem mestu, ki se odloči kandidirati za kanclerja. Po eklektični kampanji mu uspe na volitvah osvojiti 0,4 odstotka glasov, a kot pravi politik obljubi: "Čez štiri leta bom poskusil znova." V resničnem življenju bi Schlämmerja, če bi kandidiral na volitvah, dobil precej več glasov, 18 odstotkov.

"Schlämmer je alternativa vsakdanjim, sivim politikom v Nemčiji," pravi Gero Neugebauer, politolog z univerze v Berlinu. "Zaradi dolgočasne kampanje je Schlämmer zanimivejši"

Med črnimi časi za gospodarstvo, ko naj bi brezposelnost do konca leta močno porasla, bi morali politiki, kot kaže, staviti na - humor.