Oblikovalka Špela Lilija je najmlajša predstavnica družinskega podjetja. Foto: MMC RTV SLO
Oblikovalka Špela Lilija je najmlajša predstavnica družinskega podjetja. Foto: MMC RTV SLO
"Trenutno je največ zanimanja iz Avstrijske strani po usnjenih hlačah-torej irhastih hlačah, in zraven po usnjenih modnih jaknah," pravi Špela Lilija. Foto: Hiša usnja Herman

Oblikovalka Špela Lilija je najmlajša predstavnica družinskega podjetja, ki v haloških Dolanah že štiri desetletja ustvarja usnjene izdelke. Špelin ded je z mojstrskim izpitom za izdelavo oblačil v sedemdesetih letih v domači garaži začel graditi uspešno zgodbo, danes pa so v podjetju zaposlene tri generacije družine.

Špela Lilija bo gostja oddaje Prava ideja. Poročali bodo tudi o tem, kako nam bo uspelo počrpati evropski denar in o novih pristopih v marketingu.
Prava ideja je na sporedu vsak četrtek ob 21.30 na 1. programu TV Slovenija, ponovitev pa v ponedeljek ob 18. uri na 2. programu. Vabljeni k ogledu!

"Najbolj me je pritegnilo oblikovanje nečesa novega. Iskanje novih idej in kreacij. Seveda pa je k temu pripomoglo tudi domače podjetje in možnosti, ki sem jih imela oziroma jih imam za ustvarjanje," o svoji odločitvi, da se usmeri v oblikovanje usnjenih izdelkov, pove Špela.

Izdelava v enem dnevu, tapeciranje sedežev
Današnji časi za usnjarstvo in prodajo usnjenih izdelkov niso rožnati. "Stanje pri nas je zelo slabo. Če pogledamo trg, vidimo, da skoraj ni več podjetja v Sloveniji, ki bi se ukvarjalo z izdelavo samega usnja, kaj šele usnjenih oblačil," poudarja Špela. Ostali so tako le še nekateri podjetniki in manjša podjetja, ki delajo za svoje preživetje.

Prav zato tudi v njihovem podjetju ves čas iščejo nove poti in nove izdelke. Tako so se lotili tudi individualnega vezenja na oblačila, tapeciranja letalskih sedežev, avtomobilskih delov, pohištva, izdelave usnjenih motorističnih kombinezonov. Trudijo se upoštevati vse želje strank ter izdelek ustvariti v čim krajšem času, tudi enem dnevu, izpostavlja naša sogovornica.

Navdušenje Avstrijcev
Spoznali so jih na avstrijskem tržišču, kar je prineslo porast naročil za irhaste hlače iz jelenove kože in njihove značilne noše. "Razen obiska raznih sejmov v Avstriji za ta uspeh nismo uporabili kakšne posebne promocije. Kupci so nas sami reklamirali dalje."

Po njenem mnenju zanimanje kupcev za usnjene izdelke ne upada, "vendar si s svojo plačo ne morejo privoščiti kvalitetnega usnjenega izdelka, ki bi jim zdržal 10 do 15 let, in so primorani kupiti poceni kitajski izdelek, slabše kvalitete in izdelave".