Retrospektivo Čističec so odprli 21. septembra. Foto: EPA
Retrospektivo Čističec so odprli 21. septembra. Foto: EPA

Razstavo Čistilec si je do zdaj ogledalo 62.000 obiskovalcev, do 20. januarja, ko se sklepa, pa jih v Muzeju sodobne umetnosti pričakujejo, da se jih bo nabralo okoli 70.000 obiskovalcev.

V. d. direktorja muzeja Slobodan Nakarada je dejal, da gre za izjemno dober obisk, po zaslugi katerega je razmeroma nov Muzej sodobne umetnosti letos naštel tudi rekorden obisk več kot 100.000 obiskovalcev. V MSU-ju so se prav zaradi Marine ustavili obiskovalci z vsega sveta, tudi zaradi kakšnih 2000 medijskih objav.

Foto: EPA
Foto: EPA
736 ur in pol, ki jih je Marina Abramović presedela, da bi gledalce spustila k sebi

Zaprtje bo slovesno skoraj tako kot odprtje. Za 20. januar, ko bo razstava o življenju in delu Marine Abramović zadnjič na ogled, so v muzeju pripravili poseben program. V njem bodo predstavili dva dodatna performansa umetnice – Odnos v času ter Umetnost mora biti lepa, umetnik mora biti lep, muzej pa bo odprt do 22. ure.

Čistilec je največja evropska razstava Marine Abramović in obenem priložnost, da se tudi regionalno občinstvo seznani z najpomembnejšimi deli ene vodilnih umetnic performansa. Popelje od njenih sicer bolj kot ne ponesrečenih likovnih del, ki jih je ustvarila še med študijem oziroma preden se je posvetila performativni umetnosti, ki jo je postavila na zemljevid svetovne vizualne umetnosti. Od ikoničnih in mnogokrat citiranih performansov, kot je Umetnost mora biti lepa, umetnik mora biti lep, do del, ki sta jih ustvarjala skupaj z Ulayem, prek Marininega pretresljivega obračuna z balkansko vojno in težo družinske dediščine do manj udarnih novejših del. Retrospektiva vključuje več kot 120 del, vključno s fotografijami, zvočnimi in videoinstalacijami, filmi, scenografijo in arhivskim gradivom.

Foto: EPA
Foto: EPA

Razstavo so premierno predstavili leta 2017 na Švedskem, nato pa je obiskala Dansko, Norveško, Nemčijo, Italijo in Poljsko.

Kot so v MSU-ju zapisali ob njenem odprtju, razstava predstavlja poslednjo postajo turneje in je posebna, ker simbolizira vrnitev umetnice v rojstno mesto, v katerem je imela zadnjo razstavo v salonu MSU-ja leta 1975.

Foto: EPA
Foto: EPA