Celotna ekipa KAROcikel skupaj na kolesih. Foto: KAROcikel
Celotna ekipa KAROcikel skupaj na kolesih. Foto: KAROcikel
Jasmina Smajić Šupuk, direktorica Zavoda Karo in vodja projekta KAROcikel
Jasmina Smajić Šupuk, direktorica Zavoda Karo in vodja projekta KAROcikel. Foto: KAROcikel
Jasmina Smajić Šupuk in Milana Simonič
Na projektu KAROcikel delata dve osebi: Jasmina Smajić Šupuk (org. soc.) in Milana Simonič (mag. trž. kom.) projektna menedžerka Socialnega inkubatorja, ki dela kot vodja tržnega komuniciranja projekta KAROcikel. Foto: KAROcikel

Obnovljena stara kolesa simbolizirajo tako varovanje bogastva narave kot tudi zdrav življenjski slog. Kdor kolesari, skrbi za svoje zdravje in dobro počutje, obenem pa se ne vozi z avtomobilom in tako ne onesnažuje okolja. Zavod Karo s projektom KAROcikel trdi, da je iz vsakega odsluženega kolesa možno narediti uporabno kolo in ga nato prodati ali dati v najem. Trenutno se pri njih usposablja 15 kandidatov, tri naj bi zaposlili še letos poleti, ko bodo odprli tudi delavnica KAROcikel.


Pot do ideje do izvedbe ni bila lahka. Koliko vložka (tudi denarnega) je bilo potrebnega?
Lastnega vložka v projekt je KAROcikel je Zavod Karo vložil veliko. Ker je strategija financiranja projekta naravnana tako, da je sofinanciranje projekta za nazaj, je potrebno imeti lastni vložek in zalagati denar podjetja oziroma priskrbeti premostitvena sredstva. Ob tem naj omenimo, da smo vložili v projekt ogromno brezplačnega dela, neplačanih nadur, neprespanih noči ...

Koliko starih koles ste že "rešili smrti" in jih predelali?
Predelali smo nekaj starih koles, kajti naše dejavnosti še vedno nismo zagnali. Še več pa smo jih dobili od strank.

Po kakšni logiki zbirate rabljena kolesa? Najbrž povsem razsuto vendarle ne sme biti ...
Ne zavrnemo nobenega kolesa, kajti vsako kolo je nekaj vredno! Seveda pa iz vsakega kolesa ne moremo napraviti brezhibno kolo. Pomembno je, da znamo oceniti stanje kolesa, dele, ki jih je treba popraviti oziroma zamenjati ...

Kje iščete ta odslužena kolesa? Na odpadu? Samo v Sloveniji ali še kje?
Zaenkrat, glede na to, da imamo danes v postopku usposabljanja na delovnem mestu petnajst kandidatov, se načrtnega iskanja koles še nismo lotili. A vendar nas nemalokrat stranke kličejo same in nam ponujajo svoja kolesa, tako da imamo nekaj deset koles.

In vi jih potem prebarvate, popravite, usposobite ...
In vrnemo na trg (smeh).

Prodate ali jih ponudite v najem?
Večinski del koles bomo prodali, nekaj jih želimo tudi ponuditi kot najem.

Ste bili dejavni tudi pozimi, ko kolesarji večinoma počivajo?
Od septembra smo zaposlili eno osebo, približno 200 ljudi smo obvestili o projektu, jih vključili v informativne delavnice, motivacijske delavnice, iskali poslovni prostor, premostitvena sredstva, začeli priprave usposabljanja z enajstimi zunanjimi izvajalci, kot so socialni inovatorji, visoka šola Erudio, Forma pohištvo - lesarske delavnice, trajnostni razvoj-zavod krog, Center ponovne uporabe- socialno podjetje, izdelava eko kosa in torb, urbanistični institut, ter trženje in usposabljanje iz dela v kolesarnici - Damjan servis ... Torej, res je, pozimi nismo nič spali, ampak veliko delali.

Ali razmišljate, da bi imeli tudi delavnico, v kateri bi popravljali kolesa?
Ja, ko bo zagon dejavnosti opravljen, bomo ponujali popravila koles. Delavnica se bo odprla v mesecu juniju ali juliju letos.

15 kandidatov se usposablja. Boste res zaposlili tri osebe, kot ste načrtovali? Kdaj?
Še vedno imamo v načrtu zaposliti tri osebe. Zaposlitev bomo izvedli od začetka junija do konca julija. Upamo, da čim prej.

Kje vse se kaže družbeno odgovorno delovanje vašega projekta?
1. V zaposlovanju ranljivih ciljnih skupin (v našem primeru so to migranti, brezposelne osebe nad 50. let in pod 25. let brez ustrezne izobrazbe) in vključevanju v družbeno okolje.
2. V spodbujanju recikliranja in obnavljanja surovin, ki bi končale na odpadu.
3. V širjenje okoljske ozaveščenosti, predvsem čiščenje lokalnih skupnosti.

Kaj bo, ko bo konec evropskega financiranja. Boste lahko preživeli?
Upam, da ja. Trudimo se podjetniško delati na trgu in socialno razumeti ranljive ciljne skupine.

Na Twitterju ste zapisali: v našem timu smo ženske, ki verjamemo, da lahko svet spremenimo na bolje. Bi moralo več žensk slediti vašemu zgledu?
Slovenija premore ogromno zelo pogumnnih, prijetnih in postenih ljudi. Potrebno je, da se o njih sliši in da stopijo iz ozadij. Res je, ne živimo v dobrih časih za Slovenijo, a boriti in truditi se je treba. Ženske, nikar ne čakajte, da vam bosta služba in delo potrkala na vrata. Obrnite se okoli sebe, prepoznajte podjetniške potencialne priložnosti, izkoristite dane resurse, s katerimi razpolagate (na primer: dober tim, dobra ideja, brezplačen poslovni prostor,...) in - veselo na delo. Zavedati pa se je treba, da brez tveganja in lastnega vložka v posel ni plodov in dejavnosti.