Foto: Reuters
Foto: Reuters

Poljski vozniki tovornjakov so od 6. novembra blokirali več mejnih prehodov z Ukrajino in zahtevali, da Evropska unija ponovno uvede sistem, po katerem ukrajinska podjetja pridobijo dovoljenja za poslovanje v Uniji. Ukrajina se pri izvozu in uvozu blaga v EU in iz EU-ja močno zanaša na cestni promet skozi Poljsko, zlasti po začetku ruske invazije. Poljski tovornjakarji medtem trdijo, da jih ukrajinski tekmeci izpodrivajo. Zahtevajo ponovno uvedbo komercialnih dovoljenj za ukrajinska prevozna podjetja in ukinitev posebnih dovoljenj, ki jih je Bruselj uvedel štiri mesece po začetku vojne v Ukrajini.

Pridružili so se jim tudi kmetje, ki so zahtevali državne subvencije za koruzo in prepoved zvišanja davkov, saj so se pritoževali nad povečano konkurenco iz Ukrajine.

Kmetje, ki so blokirali mejni prehod pri Medyki, so protest prekinili za božič in blokado nadaljevali 4. januarja, v soboto pa so se dogovorili, da jo ponovno prekinejo.

Kmetijski minister je med drugim privolil v uresničitev vseh treh njihovih zahtev glede subvencij, povečanja posojil za likvidnost in ohranitve kmetijskega davka na ravni iz leta 2023.

"Po podpisu dogovora se protest na mejnem prehodu Medyka prekine za čas, potreben za izvedbo zakonskih ... sprememb, in za čas, potreben za izvedbo dodatnih sprememb," je zapisano v dogovoru, ki ga navaja spletna stran.

Kot poroča Reuters, se protesti voznikov tovornjakov na treh drugih mejnih prehodih nadaljujejo.

Poljski avtoprevozniki od začetka novembra zapirajo več mejnih prehodov na poljsko-ukrajinski meji in na vsako uro čeznje spustijo le nekaj tovornjakov, neoviran prehod pa omogočajo osebnim avtomobilom, avtobusom in tovornim vozilom s humanitarno pomočjo.