Triprostorske limuzine na slovenskem trgu niso prav iskane, a morda tipo premami kakšnega kupca več. Foto: M. Kr.
Triprostorske limuzine na slovenskem trgu niso prav iskane, a morda tipo premami kakšnega kupca več. Foto: M. Kr.

Prodajni strategi italijanskega izdelovalca se morda zanašajo na težo tradicije in ugleda, ki ga je imel nekoč konstrukcijsko precej drugačen model. Petvratna kombilimuzina je namreč osvojila številne kupce na domačem italijanskem in marsikaterem drugem evropskem trgu, med lovorike pa uvrščajo tudi naziv avto leta 1989.

Približno dve desetletji po zaključku proizvodnje predhodnika današnjega novinca, se tipo predstavlja v zelo drugačni podobi. Novi tipo je namreč zasnovan kot klasična triprostorska limuzina in njegovi konstruktorji še posebej poudarjajo, da so zavestno zasnovali najprej limuzino, ne pa prilepili kakšni karoserijsko bolj kompaktni različici še dodaten zaprt prtljažnik.

Skladna in očem všečna limuzina
Zunanja podoba tipa je zato brez dvoma precej bolj očem prijetna, kot pri kakšnem izmed naknadno »polimuzinjenih« tekmecev. Poleg tega pa so mu namenili tudi dovolj vsebine s katero bodo vabili bolj tradicionalno usmerjene kupce, ki se za nakup prevoznih sredstev odločajo predvsem razumsko in malce manj čustveno.

Kljub temu, da je tipo limuzina, ostaja z dolžino 4,54 metra v mejah mestne dimenzijske obvladljivosti. V potniški kabini je dovolj prostora za pet potnikov, v zadku pa je lepo skrit prtljažnik s prostornino 520 litrov. S podiranjem naslonjal zadnjih sedežev je mogoče prostor za »tovor« še približno podvojiti na 1.150 litrov.

Glede na ponudbo opreme pri Fiatu očitno ne podcenjujejo racionalnih kupcev, saj jim ponujajo izdaten in bolj ali manj že obvezen nabor varnostnih oziroma asistenčnih sistemov, s tremi ravnmi opreme pa dovolj manevrskega prostora za prikrojevanje tipa okusu in finančnim zmožnostim posameznika.

En bencinski in dva dizelska motorja
Cenovni prag se začenja pri 11.990 evrih, za kar bodo kupci dobili različico z 1,4-litrskim 16V motorjem in vso nujno potrebno opremo za varno in udobno vožnjo. Bolj zahtevnim pa pri opremah ponujajo še dve višji stopnički in pri pogonskih agregatih dva zmogljivejša motorja.

Glavni aduti omenjenega bencinskega motorja z največjo močjo 70 kilovatov )95 KM) naj bi bili vzdržljivost in zanesljivost, niza poraba goriva, manjša obremenitev okolja in nižji stroški vzdrževanja. Motorno zahtevnejšim kupcem bodo ponudili še dva motorja multijet in sicer 1,3-litrskega z enako močjo kot pri bencinskem sorodniku in zmogljivejšega 1,6-litrskega z močjo 88 kilovatov (120 KM).

Tipo bo zaenkrat na voljo le kot limuzina, a konec leta se ji bo verjetno pridružila še kombilimuzinska različica in morda prihodnje leto, še karavan.