Žiga je najprej želel postati pravnik. Foto: Osebni arhiv
Žiga je najprej želel postati pravnik. Foto: Osebni arhiv

Moda na ulici je zgodba tistega, ki oblačila nosi, in zdaj nismo več pri modi in smernicah, ampak pri kulturi oblačenja, trdi študent oblikovanja tekstilij in oblačil. "Če je nekdo zaljubljen v svojo izprano, razvlečeno reklamno majico in v tem ne vidi nobenega problema, če nekdo pride na koncert v trenerki, ga je nemogoče preobleči, mogoče pa je rešitev v bolj modnem reklamnem blagu," je slikovit Žiga.

Preberite tudi: Kdo so novi modni upi?

"Vse je tudi posel! V svetu, kjer hrana ne skoči sama od sebe na krožnik, se je treba zavedati, da moraš za svoje produkte ali storitve najti kupca ali pa si lačen. Kar pa ne pomeni, da je posel številka ena in da za ustvarjalnost ni prostora. Moda je pametno oblikovanje in spretna prodaja, torej posel in umetnost," razlaga Žiga.

Na oblikovanje gleda s kritičnim očesom: "Dejstvo je namreč, da ni vsak z občutkom za estetiko in z željo po ustvarjanju dober oblikovalec, navsezadnje tudi mojstrstvo v tehnologiji izdelave ni vedno porok za dobro oblikovanje. Predvsem obrtniki to dostikrat spregledajo."

"Ampak če govorimo konkretno o modnem oblikovanju, je stanje tako, da je produkcija majhna in zato je prodaja omejena na ozek krog ljudi. Verjemite, da ta krog ljudi zelo ceni slovenske oblikovalce. Drugi pa verjetno oblikovalcev niti ne poznajo, ne samo naših, pač pa tudi tujih," gleda na trenutne razmere v modi Žiga.

Mladi oblikovalec je svojo študijsko pot začel na pravni fakulteti. "Ampak tam nekje do tretjega letnika sem spoznal, da želja po oblikovanju ni oblaček, ki bi se kar razblinil, ampak da je to del mene in da če želim delati v oblikovanju, da moram nekaj vložiti tudi v izobraževanje s tega področja, zato sem se odločil, da se vpišem še na študij oblikovanja tekstilij in oblačil, ki je bil takrat ravno prenovljen in se je zdel zelo obetaven, pa še modo sem imel vedno rad," se spominja Žiga in dodaja, da se pri odločitvi ni zmotil.