Začel se je 12. Ljubljanski teden mode LJFW. Foto: Mimi Antolović
Začel se je 12. Ljubljanski teden mode LJFW. Foto: Mimi Antolović

"V teh časih je organizacija dogodkov hudo tvegano opravilo, a smo se situaciji navkljub odločili zadevo speljati. Oblikovalci in modna industrija potrebujejo celostne predstavitve in kontinuiteto, glavno mesto potrebuje odmevne in mednarodno priznane dogodke, ljudje pa potrebujejo občutek normalnosti v nenormalnih časih," je mnenja Melinda Rebrek, izvršna producentka LJFW-ja. A brez skrbi, za varnost bo skrbno poskrbljeno. "Dodobra smo preučili ukrepe in načrtovali tudi za najbolj črn scenarij, saj te edicije nikakor nismo želeli preskočiti. Ne le, ker je to redka priložnost za oblikovalce na tako celosten način predstaviti svoje delo, pač pa tudi zato, ker želimo pokazati, da se tudi v tako težkih časih najde način korektno izpeljati dogodke in dokazati, da težko vse preselimo v digitalni svet."

Celoten program letošnjega LJFW si lahko ogledate tukaj.

Izbrane dogodke bo mogoče spremljati v živo na Facebooku in Instagramu, njihov izbor pa tudi v RTV-jevi TV-oddaji Videotrak na drugem programu TV Slovenija.

Program obiskovalce vabi, da modni svet kreativnosti in oblikovanja spoznajo z različnih zornih kotov. Tako si bo mogoče ogledati modne filme in spremljati strokovne okrogle mize z gosti iz Slovenije in tujine. Na sporedu bodo modne revije, konceptualne predstavitve kolekcij in modne razstave.

Vstop na modne revije mogoč le z vabilom
Zaradi novega koronavirusa bo letošnja, že 12. izvedba modnega tedna potekala nekoliko drugače in prilagojeno zahtevam NIJZ-ja. Zaradi omejenega števila gostov vstopnice za ogled modnih revij niso v prodaji, zato je vstop v Muzej za arhitekturo in oblikovanje, kjer bodo te potekale, mogoč le z vabilom.

Ljubljanski teden mode zaradi epidemije tudi digitalno

Modna oaza v podhodu Ajdovščina
Da nikogar ne bi prikrajšali za jesensko mero ekstravagance in dizajna, pa so organizatorji poskrbeli, da bo dogajanje mogoče spremljati tudi na drugih lokacijah. V sodelovanju z Mestno občino Ljubljana in Turizmom Ljubljana bo znova oživel sloviti podhod Ajdovščina – spremenil se bo v modno oazo, kjer bodo potekale ekspresivne predstavitve kreacij oblikovalcev, se vrteli modni filmi in konceptualne razstave.

V razstavnem prostoru si bo mogoče ogledati in kupiti omejene kose slovenskih oblikovalcev. Podelili bodo tudi nagrade WOW, ki vsako leto še dodatno osvetlijo in počastijo ustvarjalnost, drznost in unikaten modni jezik. Letos bo podelitev potekala po spletu.

Rdeča nit – trajnostna moda
V Muzeju za arhitekturo in oblikovanje bosta potekali tudi okrogli mizi na temo podpornih poklicev v modnem sektorju in trajnostne mode. Prav ta tema pa je rdeča nit Ljubljanskega tedna mode že zadnjih nekaj festivalov, saj si organizatorji želijo, da bi s pomočjo ozaveščanja kolektivno sprejemali odgovornost do okolja, ki jo lahko realizirajo z izbiranjem oblačil.

"Veselimo se, da modna industrija kljub trenutnim razmeram ne bo zapostavljena, in prepričani smo, da sta ustvarjalnost in domišljija v teh kriznih časih še kako pomembni vrlini, zato komaj čakamo, da se vidimo na vsaj eni točki bogatih predstavitev, ki jih pripravljamo," so še sporočili organizatorji.

Podhod Ajdovščina je letošnje osrednje zbirališče, prvi vabita oblikovalki Julija Kaja Hrovat in Petja Zorec. Foto: MMC RTV SLO
Podhod Ajdovščina je letošnje osrednje zbirališče, prvi vabita oblikovalki Julija Kaja Hrovat in Petja Zorec. Foto: MMC RTV SLO