V kratki film To je zemlja, brat moj je Jan Cvitkovič prepletel tudi svojo poezijo, pri tem pa opustil vsakršno naracijo. Foto: Filmski sklad RS
V kratki film To je zemlja, brat moj je Jan Cvitkovič prepletel tudi svojo poezijo, pri tem pa opustil vsakršno naracijo. Foto: Filmski sklad RS
Jan Cvitkovič
Po predstavitvi najnovejšega kratkega filma v Benetkah čaka režiserja Jana Cvitkoviča snemanje novega celovečernega filma, Arheo. Foto: MMC RTV

Na priznanem mednarodnem filmskem festivalu, ki se začenja na drugi septembrski dan, bo film uvrščen v tekmovalno sekcijo Corto Cortissimo, kjer bo na ogled še 18 filmov iz šestnajstih držav.

Lani je v tej sekciji slovensko produkcijo predstavljal film Every Breath You Take Igorja Šterka. Cvitkovič, ki ga med drugim poznamo po filmu Odgrobadogroba, pa je poleg filma Kruh in mleko v preteklih letih v Benetkah predstavljal še Srce je kos mesa iz leta 2004.

Kratki film To je zemlja, brat moj bo obiskovalcem Mostre na ogled 8. septembra ob 17.00. Film so posneli lani v bližini Doberdoba v Italiji, pri snemanju pa je režiser sledil slogu, ki se ga namerava držati tudi pri svojem prihodnjem projektu Arheo. Tega bodo začeli snemati konec septembra v Sloveniji in Italiji.

Poetično potovanje proti bistvu
Cvitkovič je filmske kadre prepletel z lastno poezijo, ki jo je lani izdal v zbirki Lačna žival (Myra Locatelli 2008). Po režiserjevih besedah je film nekakšno potovanje v središče stvari. "Gre za precej radikalen film. Opuščena je vsaka naracija, ostaja samo še desetminutno plutje proti bistvu. Doživljam ga kot najmočnejšo in najčistejšo stvar, ki sem jo do danes naredil.”

Ekipo sestavljali še ...
Poleg Cvitkoviča, ki je tudi scenarist filma, so pri snemanju sodelovali še direktor fotografije Jure Černec, montažer Miloš Kalusek, scenograf Niko Novak, kostumografinja Beti Njari, oblikovalec zvoka Boštjan Kačičnik ter oblikovalka maske Alenka Nahtigal. Producenta filma sta Jožko Ruta, projekt pa je nastal pod okriljem producentov Jožka Rutarja za produkcijsko hišo STARAGARA ter Igorja Prinčiča za hišo TRANSMEDIA.

Povezava slovenske kinematografije z italijanskim prostorom
Finančno so film podprli Filmski sklad Republike Slovenije in Fondo regionale per l’audiovisivio dežele Furlanije - Julijske krajine. Gre za prvi poskus organske povezave slovenske kinematografije z italijanskim prostorom, prek sodelovanja filmskih hiš Staragara, Transmedia in Arch production iz Gorice in s podporo filmskih skladov republike Slovenije in FVG Film commission, ter s sponzorskim partnerstvom finančne družbe KB1909.