V Italiji so prepričani, da bo Tom Dumoulin vozil Giro kot prvi kapetan Jumbo Visme, Primož Roglič pa bo prvi kapetan na Touru. A pri tem gazzetta ni omenila vloge Stevena Kruijswijka, ki je bil kapetan Nizozemcev na zadnji francoski pentlji, kjer je bil tretji za dvojcem iz Ineosa. Foto: AP

Italijanski športni dnevnik Gazzetta dello Sport, ki je lastniško povezan s prirediteljem Gira RCS-om, v torkovi izdaji piše, da se Tom Dumoulin vrača na Apeninski polotok. Letošnjo Dirko po Italiji je Dumoulin kot prvi favorit končal že v prvem tednu, saj si je v 4. etapi prehudo razbil koleno. Zaradi poškodbe je nato izpustil celotno preostalo sezono, v naslednjih mesecih pa mu je uspelo izsiliti prekinitev pogodbe z ekipo Sunweb in prestop k Jumbo Vismi.

Roglič o Giru in Touru: Všeč sta mi obe trasi, a mislim, da grem v Francijo.

Roglič nesporna št. ena tudi v ekipi
Zaradi uspehov rumeno-črnih v 2019 se je ob podpisu Nizozemca hitro pojavilo vprašanje, kako bodo s tremi kapetani razporedili moči za tritedenske dirke. Gazzetta piše, da si je Primož Roglič z zmago na 76. Dirki po Španiji in prvim mestom na UCI-lestvici po sanjskem letu s 13 zmagami priboril nesporni status številke ena.

Dirka po Franciji 2020 je že dolgo bil cilj zasavskega orla, ki je že ob osvojitvi Vuelte poudaril, da ga zdaj zanima samo še stopnička višje – rumena majica v Parizu ob koncu francoske pentlje. Jumbo Visma je z okrepitvami in višanjem proračuna postala prvi izzivalec prevlade Ineosa na Dirki po Franciji, kjer nameravajo Nizozemci podpreti Rogliča z vsemi razpoložljivimi močmi.

Dumoulin se je po polletni odsotnosti v nedeljo vrnil na dirke. Na dirki po plažah Scheveningna z gorskimi kolesi je zasedel 6. mesto, pri čemer je moral nastopiti še v barvah Sunweba, saj si lahko rumeno-črne barve lahko nadene Jumbo Visme nadene šele po novem letu. Foto: EPA

Trasa Gira bolj po okusu Dumoulina
Ker pa Dumoulin v domovini uživa status kolesarskega zvezdnika, bo metulju iz Maastrichta pripadla čast prvega kapetana na prihajajoči 103. Dirki po Italiji. 29-letnik je sicer še oktobra govoril, da si želi izpeljati dvojček Tour–olimpijske igre, a po drugi strani je znana njegova ljubezen do rožnate dirke. Navsezadnje je Dumoulin zmagovalec Gira 2017, kar je njegov dosedanji vrhunec sezone.

Zadnji teden Gira 2020 bo peklenski, znova trije kronometri

Gre tudi za logično odločitev Jumbo Visme: Giro 2020 ima v primerjavi s Tourom 2020 več kilometrov kronometra (tri etape boja z uro proti enemu samemu gorskemu kronometru) in višjeležeče ter daljše klance v tretjem tednu Grand Toura. Francoska pentlja bo poleti v primerjavi s spomladanskim italijanskim krogom postregla z eksplozivnejšo traso, ki spominja na Vuelto, kjer je navsezadnje Roglič prepričljivo ugnal sicer precej skromnejšo konkurenco, kot se obeta v Franciji.

V enačbi Gazzette manjka Kruijswijk
Sočasno Jumbo-Visma lahko v Italiji preizkusi, ali je Dumoulin povsem okreval po poškodbi kolena. A v pisanju Gazzette manjka pomemben podatek – omenjen ni tretji kapetan ekipe Steven Kruijswijk, ki je s 3. mestom na letošnji Dirki po Franciji dosegel izid kariere.

Šprinter Groenewegen podaljšal do 2023
Prav v ponedeljek je Jumbo-Visma uradno objavila že dolgo napovedano novico o podaljšanju pogodbe s četrtim temeljnim kamnom ekipe. Šprinterski zvezdnik Dylan Groenewegen (17 zmag v letu 2019) je podaljšal dogovor vse do konca leta 2023 in ima zdaj enako dolgo pogodbo kot Roglič. Po razkritju tras Toura in Gira je sam Nizozemec dejal, da si želi predvsem čim več zmagovati in slaviti na šprintih vseh treh Grand Tourov ter ne bi imel ničesar proti, če gre drugo leto v Italijo in Španijo in izpusti Francijo. S tem bi se sprostilo eno mesto za pomočnika Rogliča in drugo za sokapetana Jumbo Visme.

Dumoulin meri tudi na olimpijski kronometer
Če bi se Tom Dumoulin v Italiji spet proslavil, bi verjetno dobil možnost, da nastopi tudi na Touru, a vprašanje, kdo bi se v olimpijskem letu odločil za tako naporen urnik. Zlasti, ker velja Dumoulin ob zahtevnem profilu in dolžini olimpijskega kronometra (44,2 km in 846 višinskih metrov) za favorita za zlato odličje, saj je na zelo podobni progi na SP-ju 2017 v Bergnu deklasiral tekmece, tudi takrat srebrnega Rogliča in bronastega Chrisa Frooma.

Egan Bernal ne skopari s samozavestnimi izjavami, pri čemer ima tudi podporo Ineosa. Britanci ostajajo previdni, saj je vprašanje, v kakšnem stanju se bo na dirke vrnil Chris Froome, a sočasno imajo še Gerainta Thomasa in Richarda Carapaza. Foto: Reuters

Bernal kar na vse tri vrhunce sezone?
A trojček Giro-Tour-OI 2020 je ideja, s katero se poigrava zmagovalec Toura 2019. Egan Bernal je bil v intervjuju za španski športni dnevnik As odkritosrčen: "V letu 2020 nameravam dirkati na Giru in Touru." 22-letni Kolumbijec bo tudi eden izmed favoritov za medalje na zahtevni cestni dirki v Tokiu, ki bo z 234 km in kar 4865 višinskimi metri pod goro Fudži potekala vsega šest dni po koncu 107. Dirke po Franciji.

Kondor iz Zipaquirá, ki je za Kolumbijo osvojil Francijo

Želim si zmagovati na Touru, Giru in Vuelti
"Na pritisk lahko gledam iz dveh zornih kotov. Lahko se obremenjujem s tem, koliko Tourov še lahko dobim. Ali pa si rečem: star sem 22 let in sem že osvojil Dirko po Franciji. Sem že naredil to, kar sem moral, postal sem prvi Kolumbijec in čutim, da sem dober v tem, kar počnem. Seveda si želim še zmagati na Touru, pa tudi Giru in Vuelti. A kar koli se zgodi, sem že zmagovalec Toura in nihče mi tega ne more vzeti,"
je kondor iz Zipaquira za As razkril svojo kolesarsko filozofijo, da se ne bo osredotočil samo na največjo dirko na svetu.

"Zelo si želim dirkati na Giru in nato še Touru. Izredno sem navdušen nad možnostjo, da dirkam na Dirki po Italiji, ki je izredno lepa dirka. Dve leti sem živel v Italiji, imam veliko prijateljev, Tour sem že okusil, zdaj bi si želel poskusiti že na Giru," ne skriva svojih želja Bernal, ki je bil za letos predviden za prvega kapetana Ineosa v Italiji, a si je teden dni pred štartom zlomil ključnico. Na koncu je bila to sreča v nesreči, saj je prišel v Francijo v boljši formi kot branilec naslova in ekipni tovariš Geraint Thomas, na koncu pentlje pa se je Bernal v Alpah odpeljal proti rumeni majici in skupni zmagi.

Pentlja zrisana za Pinota, Alaphilippa in ... Rogliča?
V zadnjih tednih so svoje načrte že razkrili nekateri pretendenti za visoke uvrstitev na Grand Tourih. Italijan Vincenzo Nibali (Trek Segafredo) bo z novo ekipo vozil Giro, saj si je za drugi cilj izbral olimpijske igre. Identičen načrt ima Francoz Romain Bardet (Ag2r La Mondiale), ki gre prvič na italijanski krog in se je odpovedal branjenju pikčaste majice Toura. Kapetan Treka v Franciji bo Avstralec Richie Porte. Chris Froome je naznanil, da ga zanima le peta zmaga na Touru. Za Francijo je kot nesporni kapetan pri Bahrain-McLarnu predviden Mikel Landa. Foto: Reuters

Kako si bodo vloge razdelili pri Ineosu?
Bernal je v pogovoru potrdil, da morajo pri Ineosu s kar štirimi kapetani za Grand Toure še uskladiti želje, a da gredo na vsak Grand Tour s po dvema kapetanoma. "Veliko se pogovarjamo in doslej ni bilo še nobenih težav, saj se je tako s Froomom kot Thomasom lahko pogovarjati," je Bernal še poudaril, da naj tekmeci ne pričakujejo notranjega razkola pri britanski ekipi. Ineos sicer ne skriva, da bo zmago in rožnato majico Gira maja branil Ekvadorec Richard Carapaz, ki je letos v dresu Movistarja ukanil Rogliča in Vincenza Nibalija.

V intervjuju se Bernal ni ognil niti vprašanju o rastoči moči Jumbo Visme. "Upoštevati moramo, kar so naredili v letu 2019 in da so za drugo leto še okrepili z Dumoulinom ter naredili korak naprej. Zelo dobro je, da imamo tako močne ekipe. Za nas osebno sicer ne tako dobro, ko se bo dirkalo. A tesnejše dirke bodo zabavnejše za navijače," se kolumbijski mladi šampion zaveda, da prevlada ene ekipe ni dobra za kolesarstvo.

Nekaj so načrti, drugo je cesta z nesrečami
Kolesarsko leto 2020 bo naporno in zanimivo, tudi za Slovence, ki bodo s Tadejem Pogačarjem in Primožem Rogličem imeli dva aduta za sam vrh. Zdaj se samo čaka na decembrske potrditve načrtov in razporeditev dirk, a hkrati prav letošnje prigode Rogliča, Dumoulina in Bernala ob Giru ali Frooma pred Tourom pričajo, da se na koncu vse odloči na cesti in da se načrti lahko bliskovito spremenijo.