Pirelli je trenutno glavni dobavitelj opreme za formulo 1. Foto: EPA
Pirelli je trenutno glavni dobavitelj opreme za formulo 1. Foto: EPA
China National Chemical Corporation
ChemChina bo v skladu z dogovorom, ki Pirelli ocenjuje na približno 7,1 milijarde evrov, v italijanskem proizvajalcu tako prevzel vsaj 50,1-odstotni delež. Camfin ob tem obljublja, da bosta sedež in znanje ostala v Italiji. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Italijanski Pirelli v kitajske roke

Dogovor, ne pa tudi podpis pogodbe, o prodaji Pirellija so delničarji dorekli v nedeljo. To je še eden v nizu kitajskih prevzemov evropskih podjetij v času nekoliko nižje vrednosti evra, ko se sicer evroobmočju napoveduje konec gospodarske stagnacije.

Kitajsko podjetje je za delnico pripravljeno odšteti 15 evrov in plačali 7,1 milijarde evrov za prevzem Pirellija, v kar ni vštet njegov neto dolg, ki je konec lanskega leta znašal skoraj milijardo evrov.

Vrednost delnice narasla
Odzivi nad prevzemom podjetja so vidni tudi na borzi. Vrednost delnice Pirellija se je zvišala za 3,5 odstotka, na 15,76 evra - kar je več od prevzemne cene. To odraža pričakovanja vlagateljev, da utegne ChemChina še zvišati prevzemno ponudbo, po nekaterih ocenah na 16 evrov.

Podvojitev proizvodnje
ChemChina bo v skladu z dogovorom prevzel vsaj 50,1-odstotni delež v italijanski holdinški družbi Camfin, ki je največja lastnica Pirellija. Sedež in znanje podjetja naj bi ostala v Italiji. Kitajsko podjetje si namreč želi dostop do visoke tehnologije v svetovno uveljavljeni znamki, kar pomeni, da bodo imeli višje prodajne marže, italijansko podjetje pa bo lahko prosperiralo tudi na velikem kitajskem trgu.

V Camfinu so v nedeljo zatrdili, da bi Pirellijeva manj donosna proizvodnja tovornjakov in industrijskih pnevmatik postala del enote AELOUS, prek katere bi lahko podvojili svojo proizvodnjo. Na drugi strani pa si delničarji milanske družbe lahko obetajo večji prodor na vzhodne trge.

Kitajska je v tretjem največjem gospodarstvu v evroobmočju v preteklosti naredila kar nekaj prevzemov, med drugim v Terni, ki ima v lasti energetsko omrežje v Italiji, v plinskem podjetju SNAM, v Ansaldu, ki proizvaja turbine, in Ferrettiju, ki proizvaja jahte in luksuzna plovila.

Glavni dobavitelj opreme za formulo 1
Pirelli, peti največji proizvajalec gum na svetu, je svojo pot začel leta 1872 v Milanu, ko je začel proizvajati krmila za kolesa, nato pa je izzive poiskal v avtomobilski industriji. Trenutno je glavni dobavitelj opreme za formulo 1, morda še bolj pa je znan po nagajivih koledarjih, ki so jih v preteklosti med drugim krasile lepotice, kot so Sophia Loren in Brigitte Bardot.

Družba ChemChina, ki med drugim proizvaja gume za terenska vozila, pa je imela po zadnjih dostopnih podatkih leta 2013 za 272,5 milijarde juanov (40,3 milijarde evrov) premoženja in 244 milijard juanov (36,1 milijarde evrov) prihodkov od prodaje.

Italijanski Pirelli v kitajske roke