Fotografija je simbolična. Foto: BoBo
Fotografija je simbolična. Foto: BoBo

Gradbena podjetja, ki so se tako uvrstila v drugi krog izbire, bodo morala ponudbo oddati do marca. Najpomembnejše merilo pa bo seveda cena.

Od sprva 15 prijavljenih gradbenih podjetij se je izbor za gradnjo drugega tira po naših informacijah zmanjšal na vsega tri. Razpis je – kot je znano – razdeljen na dva dela, prvi del proge od Divače do Črnega kala bo zaradi kraškega terena najzahtevnejši, ocenjena vrednost 25-kilometrskega tira je 450 milijonov evrov, za drugi del od Črnega kala do Kopra, ki je dolg 12 kilometrov, pa bo država odštela še 250 milijonov evrov.

A milijardni projekt bi se utegnil podražiti. Investitor si namreč prizadeva zgraditi dvotirno progo, ne enotirne, kot je predvidena zdaj. Koliko to stane? "Približno 400 milijonov evrov. Takšne so zdaj ocene. Morate vedeti, da na določenih odsekih, tam, kjer so servisne cevi, bo šlo po servisnih ceveh. Tam, kjer niso, se pač gradi na novo. Možnosti pa so tukaj znatne tudi iz evropskih sredstev. Če se bomo za to odločili v kratkem, potem lahko mi že v naslednjem letu oziroma že v tem letu zaprosimo za evropska sredstva," je povedal minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.

Časovnica začetka gradnje se je zaradi pritožb znova nekoliko zamaknila. Namesto februarja bodo izbrana gradbena podjetja ponudbe oddala do marca, že v aprilu se pričakuje izbor graditelja prvega dela Divača–Črni kal, v mesecu maju bo sledil še izbor gradbenega podjetja za Črni kal–Koper.

In po tej časovnici bi prvo lopato lahko zakopali še letos, leta 2025 bi bil predvidoma zgrajen drugi tir. Leto pozneje pa bi se z vlakom že lahko peljali. Najvišja hitrost potniškega vlaka bo 160 kilometrov na uro, tovornega pa 120.