Daljši zastoji bi morda lahko nastali ob kakšnem lepem koncu tedna, ko bi na Bled prišlo več obiskovalcev. Foto: Reuters
Daljši zastoji bi morda lahko nastali ob kakšnem lepem koncu tedna, ko bi na Bled prišlo več obiskovalcev. Foto: Reuters

Bohinjski župan Jože Sodja je povedal, da po njegovih izkušnjah in informacijah kakšnih velikih zastojev ni. Tudi sam se je pri vožnji iz Bohinja skozi Bled zaradi izmenično enosmernega prometa zamudil dodatnih pet minut, ob vrnitvi pa je promet potekal celo tekoče. Ob prometnih konicah sicer kolona vozil sega do krožišča za Šobec, vendar tudi v tem primeru voznik v enem ali dveh intervalih pride skozi zaporo. Sodja je prepričan, da je k temu veliko pripomoglo to, da se promet usmerja ročno in ne s semaforjem.

Bohinjci sicer za pot od Bohinjske Bistrice do konca Bleda zaradi del na različnih odsekih ceste čakajo kar na štirih semaforjih oziroma zoženjih, kjer poteka promet izmenično enosmerno. "V tem trenutku je to, da dela potekajo tudi drugod, morda prednost, saj se vozila zaustavljajo že prej in postopoma prehajajo čez Bled. Tako se nekako vse poklopi," je ocenil Sodja.

Če bo tako potekal promet v vseh tednih, ko je predvidena polovična zapora na Betinu, potem, kot je dejal Sodja, večjih težav ne bo. Daljši zastoji bi morda lahko nastali ob kakšnem lepem koncu tedna, ko bi na Bled prišlo več obiskovalcev. Vendar pa je vprašanje, koliko ljudje poznajo situacijo in v kolikšni meri se bodo odločali, da v času polovične zapore pridejo na Bled ali v Bohinj.

Bohinjski župan se je sicer dogovoril z županoma Bleda in Radovljice Antonom Mežanom ter Cirilom Globočnikom, da bi v primeru večjih prometnih zastojev Bohinjci lahko uporabljali pot za Savo. Ta naj bi bila zanje odprta v smeri od Bohinja do Radovljice, ne pa iz druge smeri, da na ozki cesti ne bi prihajalo do prometnih zamaškov, kar bi preprečili z varnostnikom. Dogovorjeno je bilo tudi, da bi gasilci pot po potrebi močili, da se ne bi kadilo, je pojasnil Sodja.

Glede na to, kako zdaj teče promet po glavni cesti, trenutno omenjene ceste za Savo nihče ne uporablja za obvoz in Sodja si želi, da bi tako ostalo še naprej. Enako si želi tudi žirovniški župan Leopold Pogačar, ki tudi ne opaža večjih težav in preobremenitev drugih cest, kakršna je cesta skozi Piškovco, ki jo lahko uporabljajo občani Žirovnice in Bleda.

Za prebivalce je še vedno lažja in hitrejša pot po glavni cesti. Vožnja na relaciji Lesce–Bled se je z običajnih štirih minut po podatkih iz prvih dveh dni zapore podaljšala do desetih minut. K manjšim zastojem, kot so se jih bali na zgornjem Gorenjskem, so morda prispevala tudi opozorila o nevarnosti prometnih zastojev, podobno kot se je zgodilo v Ljubljani, je ocenil Pogačar.

Prva polovična zapora na zgornjem delu Betinovega klanca je predvidena do 24. marca 2024. Nato bo do 1. aprila promet potekal dvosmerno, po desnem pasu obstoječe ceste v smeri Bleda in po novem delu v smeri Lesc. Od 2. do 21. aprila je predvidena druga polovična zapora, tokrat na spodnjem delu klanca. Zatem bo promet preusmerjen na novozgrajeni del krožnega križišča in bo potekal dvosmerno.