Na cesto se je usulo od 25 do 35 kubičnih metrov materiala. Foto: Televizija Slovenija/Silvo Plavec

Na cesti proti Ljubelju je večjo oviro povzročil skalni podor, zaradi katerega je cesta do preklica zaprta. Na območje plazu naj ne hodijo radovedneži in planinci. Cesta je zaprta, ker je to nujno potrebno zaradi varnosti. Vozniki naj za smer proti Avstriji uporabijo Korensko sedlo, Jezersko ali Karavanke. Te ceste so normalno prevozne.

Policijska uprava Kranj

V nedeljo je skalnati podor cesto proti prelazu Ljubelj, ki velja za eno pomembnejših povezav med Slovenijo in Avstrijo, zasul na dolžini približno 100 metrov. Podorno žarišče je približno 200 metrov nad cesto, porušilo pa se je od 25 do 35 kubičnih metrov materiala. Na žarišču podora je vidna razprta razpoka in kar nekaj kritičnih mest, mogoči so še dodatni odlomi in zdrsi materiala, so pojasnili na direkciji za infrastrukturo. Zaradi nevarnosti je za zdaj cesta zaprta za promet. Po prvih ocenah bo treba sanirati okoli 450 metrov brežine, ocenjena vrednost del pa je milijon evrov.

Interventna prevoznost ceste za gasilce, reševalce, policijo in cestno službo je bila z umikom manjših skal sicer vzpostavljena že v nedeljo, tako da so omogočili rešitev 30 vozil, ki so ostala ujeta med podorom in Ljubeljem. Vendar zaradi nevarnosti novega podora cesta za uporabnike ostaja zaprta, če se kdo vseeno odpravi po njej, to stori na lastno odgovornost, saj je promet prepovedan, je opozoril vodja vzdrževanja cest v Družbi za upravljanje investicij DRI Pavle Hevka.

Cesta med Podljubeljem in Ljubeljem je zaprta

Zaprta cesta predstavlja težavo predvsem za domačine. Kot je povedal tržiški župan Borut Sajovic, na tem delu živi med sedem in 10 ljudi, še nekaj ljudi pa na vrhu Ljubelja. Prebivalcem so zjutraj z nadzorom brežine omogočili varni transport gasilci PGD-ja Podljubelj, je povedal župan. "Z današnjim dnem pa si želim, da bi vso logistiko prevzela država in da bodo ne glede na praznike preverili skalno gmoto Begunjščice in cesto v najkrajšem možnem času odprli ter potem tudi sanirali," je poudaril Sajovic in spomnil, da so, čeprav gre za državno cesto, občinska civilna zaščita in dve prostovoljni gasilski društvi prvi poskrbeli za zavarovanje kraja in čiščenje.

Na cesti čez Ljubelj nevarnost novih podorov

Sanacija naj bi trajala mesec in pol, bo cesta zaprta ves čas?

Da bodo območje sanirali s popravilom vozišča in ograje ter zavarovanjem približno 450 metrov brežine, naj bi trajalo predvidoma mesec in pol. Hevka je povedal, da načrtujejo ureditev močne podajno lovilne ograje, zato je tudi ocenjena vrednost investicije okoli milijon evrov.

Na direkciji so napovedali, da bodo že pred prazniki izvedli aerofotogrametrijo celotnega območja ter geodetski posnetek brežine. Po opravljeni analizi in inženirsko-geološki presoji, ki bo narejena v prvem tednu po praznikih, pa bo lažje določiti obseg sanacije ter rok, do kdaj bo možno znova sprostiti promet.

Geolog si je teren sicer že ogledal, v torek pa pride še geodet. "Na podlagi geodetskega posnetka bomo odločali o tem, ali bo cesta začasno mogoče lahko celo prevozna že pred sanacijo," je dejal Hevka in pojasnil, da morajo zadevo najprej preučiti in če bi se pokazalo, da bi lahko z minimalnimi ukrepi lahko vzpostavili varno prevoznost, bodo to tudi storili. Tako bi bila morda lahko cesta izmenično enosmerno prevozna že po praznikih.

Najdražja bo sanacija brežine. Foto: BoBo

Cesta bo zaradi nevarnosti dodatnih rušitev ostala zaprta za promet. Obvoz je mogoč skozi karavanški predor in čez prelaz Jezersko. Danes oziroma v torek bodo izvedli aerofotogrametrijo celotnega območja in geodetski posnetek brežine, po opravljeni analizi in inženirsko-geološki presoji, ki bo narejena v prvem tednu po praznikih, pa bo lažje določiti obseg sanacije in rok, do kdaj bo mogoče znova sprostiti promet.