Odpravljanje posledic železniške nesreče v Hrastovljah julija lani. Foto: BoBo
Odpravljanje posledic železniške nesreče v Hrastovljah julija lani. Foto: BoBo

25. junija lani je pri Hrastovljah prišlo do iztirjenja mednarodnega tovornega vlaka, ki je vozil iz Kopra proti Divači. Preiskovalni organ za preiskavo železniških nesreč in incidentov pri infrastrukturnem ministrstvu v končnem poročilu o nesreči ugotavlja, da je bila vzrok iztirjenja vožnja po zlomljeni ostrici kretnice, ta pa se je zlomila zaradi premajhne togosti podpor ostrice, ki je omogočala posedanje in dokončen zlom ostrice.

Kot je navedeno v poročilu, ki so ga posredovali z ministrstva, na kretnici ni bila zagotovljena stabilnost, zato se je v posameznih točkah posedala, kar je povzročalo mikrorazpoke, ki so vodile do preloma zloma.

V nesreči, ki se je zgodila ob pročelju predora, se je iztirilo šest vagonov oziroma cistern, na eni pa se je zaradi drsenja po obodu predora prebil plašč rezervoarja. V predor je zato izteklo 7611 litrov vnetljive tekočine oziroma kerozina. Iztekla tekočina je predstavljala veliko nevarnost za okolje, saj je območje nesreče na območju zajetja pitne vode za obalno regijo.

SŽ naj pogosteje pregleduje starejše in bolj obremenjene kretnice

Kot so navedli na ministrstvu, se, da bi se izognili podobnim nesrečam v prihodnje, upravljavcu javne železniške infrastrukture SŽ-Infrastruktura priporoča, da izdela listo kretnic po izpostavljenosti tveganju in temu primerno prilagoditi cikel monitoringa in vzdrževanja. Starejša ko je kretnica in bolj ko je obremenjena, pogostejši morajo biti pregledi in vzdrževalni cikli.

Pogosteje bi se morali izvajati tudi regulacija in menjava izrabljenih delov, denimo pragov, drsnih plošč in pritrdilnega materiala, obod predora pa naj bi se obdelal tako, da bo površina gladka, brez ostrih robov in izstopajočega skalovja.

Nevarnost onesnaženja zajetja pitne vode še ni izključena. Do konca preiskave ni bilo ugotovljeno, v kakšno globino je iztekli kerozin poniknil. "Obstaja verjetnost, da se je zadržal v kakšnem podzemnem žepu, iz katerega se bo kdaj v prihodnosti stekel v vodotok zajetja. Upamo, da je poniknil dovolj globoko in da se mu ne o uspelo dvigniti na raven vodotokov, ki napajajo Rižanski vodovod," so še zapisali na ministrstvu.